Vragenlijst klanttevredenheidsonderzoek

Customeyes
Bij het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek is de kwaliteit van de vragenlijst een belangrijke succesfactor.

Bij het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek is de kwaliteit van de vragenlijst een belangrijke succesfactor. Waar moet uw vragenlijst aan voldoen? Het opstellen van de vragenlijst is een belangrijk onderdeel van het onderzoek. Een goede vragenlijst vereist maatwerk en stelt u samen op basis van uw huidige bedrijfssituatie en onderzoeksbehoefte. U wilt de resultaten echter ook kunnen vergelijken met eerdere metingen of met andere organisaties in uw branche. Daarnaast is het belangrijk dat u een gevalideerde vragenlijst hanteert. Zo weet u zeker dat in uw klanttevredenheidsonderzoek de juiste vragen worden gesteld, die daadwerkelijk meten wat u wilt weten.

Een aantal belangrijke aandachtspunten op een rij:

  • Welke hoofdonderwerpen neemt u op?
  • Welke antwoordschaal gebruikt u?
  • Hoeveel ruimte laat u open voor open opmerkingen in uw vragenlijst?
  • Hoe communiceert u de vragenlijst naar uw klanten voor een hoge respons?
  • Hoe communiceert u de resultaten van het onderzoek naar uw medewerkers
  • Hoe ontvangt de klant de vragenlijst?
  • Hoe krijgt u de vragenlijst weer in bezit?

Customeyes Customeyes Onderzoeksbureau LinkedIn