Het voorjaar hangt weer in de lucht en dus vonden wij het tijd voor een nieuwe rubriek! Vanaf deze maand krijgt u per maand een overzicht van de vier meest gelezen blogs op Customeyes.nl. Afgelopen maand kwam naar voren dat medewerkers het liefste werken bij een klantgerichte organisatie. Daarnaast werd aan relatiemanagers de oproep gedaan om eens ongedwongen een kop koffie te gaan drinken met klanten. Met het artikel van Claar Janssen en een stappenplan voor het vergroten van stakeholderswaarde kwamen ook nog eens heel praktische blogs voorbij.
Uit onderzoek blijkt dat 41% van werkend Nederland het liefst bij een klangerichte organisatie werkt. Een extra stimulans voor organisaties om de klantgerichtheid te verbeteren. Hans Hylkema legt op BNR Radio uit hoe het stimuleren van klantbewustzijn onder medewerkers de klantgerichtheid vergroot. Lees het artikel >>
De resultaten van het klantenonderzoek zijn bekend. En nu? Het klantenonderzoek is pas effectief als er iets met de resultaten gebeurt; als de informatie wordt omgezet in concrete acties. Maar hoe doe je dat? Een aantal handige tips waarmee u ervoor zorgt dat uw klantenonderzoek niet onderlin de la verdwijnt maar daadwerkelijk voor verbetering zorgt! Lees het artikel >>
Relatiemanagers kunnen merkbaar verschil maken voor hun klanten én organisatie. Hoe ze dat kunnen doen? Het begint met goed luisteren naar klanten (en niet-klanten). De volgende stap is om de elementen die voor toegevoegde waarde zorgen ook toe te passen in de communicatie. Niels Dekker legt uit. Lees het artikel >>
Waterschappen hebben in hun werk te maken met een veelheid aan belanghebbenden. Maar wie zijn die stakeholders eigenlijk? Wat zijn hun belangen en verwachtingen? En hoe kunnen zij waterschappen helpen bij het bereiken van hun doelen? Hans Hylkema (Customeyes) en Fred Hoogland (hoogheemraadschap van Rijnland) in gesprek over het vergroten van stakeholderwaarde. Lees het artikel >>