In dit overzicht lees je onze meest gelezen blogs van de afgelopen maand. We stonden onder andere stil bij onderzoekstechnische zaken zoals de zin en onzin van de Net Promotor Score en het nut van benchmarking. Hiernaast was er natuurlijk aandacht voor enkele succesfactoren voor het verhogen van de klantgerichtheid van je organisatie.
Ik vind mezelf klantgericht, maar heb moeite met het meekrijgen van de rest van de organisatie”. Een herkenbaar geluid van een jonge ambitieuze directeur op één van onze masterclasses. Hoe bevorder je dit? Wat moet je doen om mensen klantgerichter te maken die al jaren hun werk op een bepaalde manier doen? Het is opvallend hoeveel organisaties hiermee worstelen. Lees meer…
De veelgebruikte Net Promotor Score (NPS) is een onderzoeksmethode met beperkingen. De tool biedt inzicht, maar schiet tekort wanneer je onderzoek doet om je organisatie te veranderen. Wil je leren over de grenzen van de NPS als klantenonderzoeksmethode? Lees dan verder en bekijk de video.
Zakelijke dienstverleners zijn veelvraten. Tegen alles wat hen voorgeschoteld wordt zeggen ze ‘ja’. Net als de dikke tante die je eens per jaar met kerst ziet. Linkerhand in de bak met zoutjes, de vingers van de rechterhand aflikkend: chocoladetaart. Zij mag wel wat kritischer aan de poort zijn. Toch? Het klinkt ridicuul, maar zo is het ook met de klantkeuze binnen je organisatie. Lees verder…
Terberg Leasing B.V. is één van de grootste onafhankelijke auto leasemaatschappijen in Nederland. Het is hun missie om de meest gewaardeerde, duurzame en innovatieve leasemaatschappij te zijn. Het doorlopende klantenonderzoek van Customeyes helpt hen bij het behalen van deze missie. We gingen op bezoek bij Michel Coenen, commercieel directeur bij Terberg Leasing, om te vragen naar zijn ervaringen rondom het onderzoek. Lees verder…
Als ik vroeger op school een proefwerk had gemaakt werden de cijfers van iedereen voorgelezen in de klas. Ik kan me de teleurstelling nog goed herinneren als dat een onvoldoende was. Maar ook de relatieve opluchting als de rest van de klas nóg slechter gescoord had. Andersom was dat natuurlijk ook het geval. Een 8 was leuk maar als de rest allemaal een 10 had, was je eigenlijk de slechtste. Dit fenomeen is overal. We noemen het benchmarken. Lees verder…