Elk maand zetten we de best gelezen blogs van de afgelopen maand op een rij. In augustus maakten we een start met een nieuwe blogserie. Ditmaal over de don’ts van een klanttevredenheidsonderzoek. Er kwam al twee don’ts aan bod, namelijk te snel een groot en gedetailleerd onderzoek uitvoeren en jezelf verliezen in data. In elke blog hebben we duidelijk aangegeven wat je wél moet doen om een klanttevredenheidsonderzoek te lagen slagen. Verder gingen we in op de trend om customer intimacy leidend te laten zijn als klantstrategie. Is dit de beste klantstrategie voor jouw organisatie? We sloten de maand af met de blog “Komt een directeur met klantinzicht aan tafel” over het belang van het delen van inzicht onder álle medewerkers. Veel leesplezier!
De directeur steekt een verhaal af over de omzet die omhoog moet en dringt aan op verbeteringen in processen. Hij of zij weet precies wát de richting moet zijn en zet de lijnen uit. De vraag is of deze directeur écht klantinzicht heeft? En wat zou het betekenen als elke professional begrijpt wat voor klanten belangrijk is, inclusief jijzelf? Lees verder >>
Wat zijn de don’ts van een klantenonderzoek? En hoe zorg je er voor dat jouw klantenonderzoek wél een succes wordt? Deel 1 uit de serie: te snel een groot en gedetailleerd onderzoek. Lees verder >>
Customer intimacy wordt door verschillende organisaties als dé ultieme klantstrategie gezien. Is dat eigenlijk terecht? En is deze klantstrategie wel betaalbaar? Hoe realiseer je een cultuuromslag binnen je organisatie, zodat medewerker oprecht geïnteresseerd zijn in klanten in plaats van interesse te veinzen? In dit artikel gaan we op deze vragen in. Lees verder >>
Helaas lukt het niet alle organisaties om het maximale uit een klanttevredenheidsonderzoek te halen. Wat zijn de don’ts van een klanttevredenheidsonderzoek? En hoe zorg je er voor dat jouw klantenonderzoek wél een succes wordt? Deel 2 uit de serie: De verleiding om je te verliezen in de data. Lees verder >>