Op vrijdag 8 maart zijn de Beste Werkgevers Awards uitgereikt. Beste Werkgevers is de grootste en meest betrouwbare lijst van de beste werkplekken in Nederland. Een dag vol met aandacht voor medewerkerstevredenheid dus, maar welke relatie heeft medewerkerstevredenheid met cliënten/klantentevredenheid?
De Frankelandgroep is de Beste Werkgever. Maar wat ons opviel is dat de zorgorganisatie in een onderzoek ook een ver bovengemiddelde score op klanttevredenheid krijgt! Als specialist op het gebied van klantenonderzoek vinden wij de relatie tussen tevreden medewerkers en tevreden cliënten fascinerend. Wat blijkt: de winnaar van Beste Werkgevers, Frankelandgroep, scoort bijzonder hoog op cliënttevredenheid. De Frankelandgroep is in 2016 uitgeroepen tot de nummer 2 ‘meest cliëntvriendelijke verpleeg-/verzorgingshuis’.
Klantgerichtheid in de zorg is al jaren een belangrijk thema. De marktwerking heeft de klantgerichtheid moeten bevorderen, maar de meningen over of dat gelukt is zijn tot nu toe verdeeld. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat patiënten klagen over negatieve ervaringen en een tekort aan tijd en aandacht. Hoe vertaalt dit zich naar meetbare uitslagen? En hoe ervaren de medewerkers de klantgerichtheid van hun zorginstelling? Samen met Customeyes vind je een antwoord op onder andere deze vragen.