De financiële dienstverlening staat onder druk. Het vertrouwen in de sector is lager dan ooit. Tel hier de alsmaar strengere wet- en regelgeving, toenemende concurrentie en veranderde rollen in dienstverlening bij op en het is duidelijk dat de sector met veel te kampen heeft. Geen situatie waar u vrolijk van wordt. Of misschien toch wel? Deze ontwikkelingen bieden namelijk ook kansen, mits u de juiste stappen neemt.
De behoeften van klanten verschuiven. Klanten hebben steeds hogere en wisselende verwachtingen. Het aantal online contactmomenten tussen financiële dienstverleners en ‘de klant’ neemt toe. Dit is positief, zolang het niet ten koste gaat van de persoonlijke relatie. En dat is nu net waar het wringt.
Organisaties die weten wat hun klanten belangrijk vinden en in staat zijn hun dienstverlening te innoveren, hebben een streepje voor op concurrenten. Maar hoe creëert u nieuwe dienstverleningsconcepten? Hoe zorgt u ervoor dat uw toegevoegde waarde zichtbaar blijft in het digitale oriëntatieproces van uw klanten? En welke rol gunnen partners en klanten u?
“Even for small organizations with a small budget, obtaining objective unsalted feedback is a valuable thing. Frankly, this is not a very expensive thing to do.”
TCX – The qualitative approach suited well
“Navraag bij onze klanten leert dat ook zij deze vorm van onderzoek zeer hebben gewaardeerd.”
Rabobank