Wanneer ik klantgerichtheid intik op Google, krijg ik het volgende resultaat: “Bij een klantgerichte organisatie, staat de klant centraal.” Ja logisch, hoor ik je denken. Wanneer ik een organisatie opbel met de vraag of hun klant centraal staat, krijg ik steevast het antwoord ‘ja’. Maar als ik doorvraag wat dat precies betekent, blijft het stil. Dus waarom trek je klantgerichtheid niet uit elkaar? Zodat je kunt draaien aan verschillende knoppen. De 7 succesfactoren van een klantgerichte organisatie is een e-book vol handige tips en tricks om zelf echt aan de slag te gaan.
In de afgelopen 15 jaar heeft Customeyes honderden onderzoeken gedaan op het gebied van klantgerichtheid. Al dat onderzoek levert data op, en met die data kun je betekenis geven aan klantgerichtheid. Daarmee haal je het abstracte weg.
Mijn vader zegt altijd: “hoe eet je een olifant? Hapje voor hapje.” Op diezelfde manier tackelen wij klantgerichtheid. Wil jij je klantgerichtheid verbeteren? Meet elk van de 7 succesfactoren en verbeter waar nodig!
Organisaties die klantgericht zijn, blinken uit op al deze onderwerpen:
Speciaal voor managementteams en marketing- en salesmanagers die verantwoordelijk zijn voor het klantgericht maken van hun organisatie.
Meer informatieWij gaan verder dan “de klant centraal zetten.” In de zeven succesfactoren komt iedereen binnen en buiten de organisatie aan bod. Medewerkers, onderzoek, richting en kaders, zelfbeeld en slagkracht. Je weet dan waarop je moet letten, en waar je kunt verbeteren.
Maar dat hoef je niet alleen te doen. De komende tijd nemen we je graag mee op reis. In onze blogreeks gaan wij verder in op klantgerichtheid met actualiteiten en tips & tricks.
Dus hoe verbeter je klantgerichtheid? Juist, succesfactor voor succesfactor.