Ben je benieuwd wat jouw klanten van plan zijn in 2025? Weet je hoe jouw klanten reageren in turbulente tijden? Hebben ze een switchintentie of blijven zij graag klant? Het is essentieel om goed in contact te staan met je klanten en om continu feedback van ze te krijgen. Zo kan je direct inspelen op veranderende klantbehoeften of kan je zelfs samen groeien.
Steeds meer organisaties zien het voordeel van een continu klantonderzoek. Na een project of contactmoment wordt de klant direct gevraagd naar de verwachtingen en ervaringen in de samenwerking. Hieruit komt waardevolle informatie naar voren en het geeft belangrijke inzichten. Denk bijvoorbeeld aan een servicecenter die haar klachtenmanagement onder de loep wil nemen. Om een goede en betrouwbare uitspraak hierover te kunnen doen, moet een klant zo snel mogelijk na het afhandelen van de service call benaderd worden. Als organisaties te lang wachten met vragen over hoe de klant de dienstverlening ervaren heeft komt er een vlak beeld uit en loopt de organisatie essentiële informatie mis. Dit gebeurt niet wanneer de organisatie continu klantonderzoek inzet.
In jullie Customer Journey zijn er verschillende contactmomenten met de (potentiële) klant. Door continu klantonderzoek weet jij hoe je jouw organisatie op deze verschillende contactmomenten kan verbeteren en vernieuwen.
Succesvolle organisaties weten precies welke behoeften hun klanten hebben. Zij vragen regelmatig feedback aan hun klanten en verbeteren de relatie continu. Wil je ook een professioneel klantenonderzoek opzetten?
Lees deze checklist als je concrete tips wilt over succesvol klantenonderzoek. Je krijgt inzicht in de volgende onderwerpen:
Het continu klantonderzoek van Customeyes maakt het mogelijk om (online) de resultaten van het onderzoek te volgen. Zo zie je niet alleen hoe de respons verloopt, maar krijg je tijdens de responsperiode al een eerste indruk van de resultaten. Je kan via het dashboard de tevredenheid van jouw eigen klanten volgen. Diepgaandere rapportage leveren wij aan de managementlaag, inclusief een presentatie en aan de slag workshop.
Naast het realtime volgen van resultaten is het met het continu klantonderzoek ook mogelijk om ‘direct alerts’ in te stellen. Als opdrachtgever krijg je inzicht in de ontevreden klanten. Zo kan je direct actie ondernemen op basis van de opgehaalde inzichten.
Het grote voordeel van het continu klantonderzoek is dat er direct iets gebeurd met het klantonderzoek. Organisaties weten precies wat er speelt onder hun klanten en kunnen, indien nodig, meteen op klachten reageren of op kansen inspelen. Organisaties die dit onderzoek inzetten zorgen ervoor dat de klantfocus leeft binnen de organisatie en bereiken daadwerkelijk effect.